Film tip

3. října 2011

Další příspěvek do zcela a naprosto nahodilé rubriky o filmech.
Tentokrát kompletně ze Severu a taky o kousek níž.

Přemýšlím, jestli mám uvést nějakej důvod, proč zrovna tenhle výběr, ale asi jo, aby to mělo trochu hlavu a patu.
Tož ... faktem je, že pokud si mám vybrat z filmové tvorby kategorii, která mě baví víc než ostatní kategorie, tak je to rozhodně ta evropská. No a tu si můžu rozpitvat ještě dál a dojdu k tomu, že filmy jižní provenience nevyhledávám skoro vůbec a naopak filmy té severské mi přijdou atraktivní velmi. Což bude asi tak povšechně souviset s tím, že já nejsem dvakrát sluníčková osoba, takže by byl div, aby se to neprojevilo i tady. A teď nevím, jestli jsem to už někdy nepsala, nerada se opakuju, ale Severské země mě prostě berou obecně. Skvělý počasí, výborná hudba, krásní chlapi.
Jen pro pořádek uvedu, že zrovna v níž zmíněných filmech se krásní chlapi moc nenajdou - což je ale dáno hlavně jejich tématem - tak abyste nenabyli nějakého mylného dojmu o mém vkusu :D

Razone



Není to vůbec tak drsný, jak se český název snaží naznačit. Prostě film o partě kamáradek z jedné dánské školy, co se trochu nepohodnou. Velká škoda posledních cca deseti minut, ty se vůbec nepovedly.


Bye Bye Blue Bird



Po všech směrech vizuálně úchvatná road movie z Faerských ostrovů. Příroda je úchvatná v tom pozitivním smyslu, oblečení hlavních představitelek v tom konsternujícím. Takové kombinace jsem si doteď nedokázala představit ani v nejhrůznějších snech, a to nepřeháním. Přesto je to nadmíru zábavná podívaná.


Klass




Zrovna ve chvíli, kdy jsem si začínala říkat, jestli dokážu k filmům z tohohle ranku vůbec kritická - protože je přece podezřelé, že se mi líbilo zatím snad všechno, co jsem viděla - tak jsem shlédla tohle. Zrada nad zradu. Zrovna u Klass bych to podle CSFD hodnocení vůbec nečekala. Jako ... není to špatný, ale ty hysterický ovace nechápu, mně to přišlo zrežírovaný docela průměrně. Za uvedení ale stojí, třeba tam najdete to, co já nevidím, a zařadíte si ho do žebříčku nej filmů.


Legenda o Vánocích



Vánoce se kvapem blíží, tak proč nepřidat i tohle. Po výše zmíněných drasťácích to neuškodí ... i když ... nóóó ... asi ani tady nebudete vyloženě hýkat smíchy. Zato zjistíte, proč vousatý stařík rozvážející dárky (*) volí pro tuto činnost právě červený outfit - a je to důvod poměrně překvapivý ;)

* jak vidíte, zvolila jsem raději politicky korektní opis, nerada bych Santa Clausem někoho odradila. A napsat popravdě Svatý Mikuláš by zase nebylo úplně výstižné, protože v českém prostředí tahle postava evokuje někoho jiného a s jinými sférami působnosti. Takže si ho prostě pojmenujte sami dle osobních preferencí ;))


Děti nosí Santa Claus



Tady si naopak alibisticky půjčím oficiální český název. Ačkoli to není zas tak nutné, protože kdo už někdy o Vánocích obdržel newsletter Ikey, tak mu nemohlo uniknout, že ve Švédsku naděluje Tomten. A ten je taky v původním názvu.
Co se míry drámatu týče, tohle už jsou vyloženě taková zvířátka na konec v celém příspevku ... i když ... nóóó ... ne, nechám toho :D Je to označeno jako komedie, tak nebudu nic vymýšlet ... sice jsem se moc nezasmála a pod povrchem to tam podle mě bublá docela slušně, ale tak ... kuš. Je to komedie :) O lehce bizarní rodince, která se sejde na vánoční oslavu.




A co vy? Viděli jste už něco ze zmíněného výčtu nebo vás naopak inspiroval ke shlédnutí?

1 comment

3. října 2011 v 13:36

Legendu o Vánocích a už na ní nikdy nebudu koukat, protože bych zas bulela jako želva.

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...