Oční krém - největší podvod kosmetického průmyslu?

27. srpna 2012

Od chvíle, kdy jsem jsem se začala aktivně zajímat o to, co si patlat na pleť, jsem na následující otázku ještě stále nedošla uspokojivé odpovědi.  

Je oční krém vůbec k něčemu? Nestačí na kůži pod očima prostě použít normální pleťový krém, který nám na zbytku obličeje jinak skvěle funguje?



Důležitost očního krému je zdůvodňována tím, že kůže pod očima je oproti zbytku pleti velice jemná a náchylnější k vráskám a proto potřebuje i speciální péči. Oční krémy mají mít pečlivější složení a většinou je mezi jejich tvrzenými účinky i něco, co pomůže proti nejčastějšímu problému, který se pod očima objevuje - a tím jsou samozřejmě kruhy.
Tahle teorie je logická a kdyby oční krémy opravdu tímto způsobem fungovaly, bylo by to skvělé.

Nepochybný fakt je ten, že kůže pod očima je opravdu velmi jemná a citlivá. Není pod ní skoro žádný tuk a prosvítající žilky často způsobují ony problematické kruhy, resp. tmavší stíny než na zbytku obličeje. Účinný krém speciálně na ně by byl velký pomocník a o jeho opodstatněnosti by nikdo nepochyboval.

Jenomže nalijme si čistého vína - já osobně jsem ještě nečetla o očním krému, který by na kruhy opravdu fungoval. Vážně ne. A že provádím průběžně důkladný research napříč všemi možnými značkami. Bez ohledu na to, že zkoumaný objekt vypadá podle popisu skvěle, nakonec se v nejlepším případě stejně dočtu, že je sice příjemný a oči nedráždí, ale na kruhy nefunguje a je potřeba tak jako tak použít korektor.





Pokud se smíříme s tím, že na kruhy ten prťous stejně nezabere, můžeme ho pak využít už jen k jediné věci - k prevenci/redukci vrásek. Jenomže na to v podstatě žádný "speciální" krém nepotřebujeme - stačí jen:
  • používat takový produkt, který oči a jemnou kůži pod nimi nebude dráždit (což bohužel rozhodně není vlastnost, na kterou bysme se u očních krémů mohli 100% spolehnout - aneb je to individuální jako u všeho a ani označení "oční" nám nezaručí, že po provedení patli matli nebudeme mít oči jako králík, který navíc právě viděl hodně smutný králičí film)
  • kůži při odličování zbytečně nenatahovat a nevytahovat
  • při nanášení čehokoli okolo očí onen produkt jen jemně vklepávat, opět nepoužívat tahavé nebo krouživé pohyby
  • nosit sluneční brýle (rozumí se na slunci, že jo, v noční tramvaji je to spíš zbytečné) - zaprvé kvůli vzniku vrásek z působení slunečního záření, zadruhé kvůli vzniku vrásek z ksichtění, když nás slunce oslňuje
  • kůži dostatečně hydratovat - k tomu stačí jakýkoli hydratační krém nebo olej, který nám bude pocitově vyhovovat

A tady je ten problém - pokud tedy zjistíme, že reálně bohužel neexistuje oční krém, který by kruhy dokázal odstranit či alespoň viditelně potlačit, a může mít úlohu tak maximálně v oblasti vzniku vrásek (čehož ale přece chceme dosáhnout na celém oličeji), co nám zůstane? Jen pidi produkt, typicky 15 ml, který se účinky nijak neliší od krému tradičního, ovšem vzhledem k množství je oproti němu neuvěřitelně drahý.




Z výše uvedenýho už je vám asi jasné, že můj postoj k potřebnosti očního krému je spíše skeptický.

Proč přesně?

  • Pár očních krémů jsem samozřejmě vyzkoušela, ať ve formě plných balení nebo vzorků, a ani jeden bych si (znovu) nekoupila. V tom horším případě oční okolí nepříjemně dráždily a stahovaly, v tom lepším jen nebyl vidět výsledek (či spíše rozdíl od jakéhokoli běžného krému, který používám). Zkoušela jsem různé značky, jak konvenční kosmetiku, tak bio, ale všechny byly prostě na nic. Dokonce ani jinak nekriticky milovaný Guerlain mě tentokrát nedokázal přesvědčit.

  • Kromě testování produktů samozřejmě pozoruju i své okolí. 
Například moje máma bez ohledu na nepoužívání očního krému okolo očí skoro žádné výrazné vrásky nemá - resp. rozhodně ne takové, jaké by vyděšené uživatelky očního krému čekaly od někoho, kdo si dovolil znesvětit jejich modlu zjevným opomíjením. Máma o svou pleť sice pečuje (takže žádná storka o tom, jak se někdo maže indulonou, ale pleť má pořád jak ve dvaceti), ale oční krém prostě nepovažovala nikdy za podstatný (nemusím dodávat, že v dobách jejího mládí ani nic takového nebylo).
Na druhou stranu, na jedné své spolužačce, větrem severákem to ošlehané lesaně, jsem už v prváku na vejšce pozorovala takové vrásky okolo očí, jaké nemá ani někdo o dvacet let starší (jo, mazadla nebyla její priorita).

  • Pozoruju i sebe. A i bez očního krému jsem na tom s vráskama o dost líp než většina (bývalých) spolužaček. Jako ok, ony možná nejsou takový přesvědčený poker fejs jako já, jenže to je přece jejich chyba ;)) Pokr fejs je fajn - zaprvé vás ušetří vrásek (které by byly jen pecka na dně, když vás někdo nasere), zadruhé nikdo nedokáže zjistit, co si v danou chvíli myslíte, no a to je někdy výhoda k nezaplacení.
  • Obecně je mi proti srsti myšlenka, která z marketingu očních krémů vyplývá - že oční krém je něco lepšího, než krémy "obyčejné" a proto ho je tak málo a stojí tolik. Nevím jak vy, ale mně se moc nechce používat na zbytek obličeje něco "druhé kategorie", co není tak dokonalé jako onen oční krém.
  • Když se podíváte na složení oční x normální, bohužel zjistíte, že ono to s tím "lepší" nebude tak horké. spíš je to hodně studené. A v těch nejvíc negativistických představách si pomyslíte, že kosmetická firma jen vezme tradiční krém, udělá nějakou nepodstatnou změnu (aby se neřeklo), a pak ho už zvesela čepuje do prťavého balení za obrovské ceny (a samozřejmě pořádá ohňostroje na oslavu toho, jak důvěřivého zákazníka s minimálním úsilím řádně zkásla).





Co si o prevenci vrásek pod očima teda myslím?

  • Je důležité mazat se něčím.
  • Přesto velkou roli hraje genetika a typ pleti.
  • Ale když budete pravidelnou hydrataci očního okolí zanedbávat, ani genetika nepomůže.


A co konkrétně používám?

  • Jakýkoli běžný krém, který shledávám super i na zbytku obličeje - takže musí dobře hydratovat, nedráždit a nebýt zbytečně mastný. Upřímně řečeno, už jen nalezení něčeho takového je dost težké a hlavně děsně individuální (ale moje oblíbené pleťové krémy v nějaké další recenzi ukážu).
  • Oleje s předpokládaným protivráskovým efektem, které mi ale na celý obličej přijdou moc těžké a ucpávají póry. Například tak vychvalovaný arganový olej fakt na pravidelné použití nedávám, ale pod oči se hodí.
  • Občas nějaký oční krém, abych se opět ujistila, že moje teorie bude asi pravdivá (teď ale třeba zrovna žádný).
Plány?

Pořád ještě jsem jen skeptická, takže oční krémy úplně a totálně nezatracuju a něco, co bych ráda vyzkoušela, v merku mám. Například Bobbi Brown Extra Eye Repair Cream má recenze velmi pochvalné. Ale právě proto, že jsem skeptická, do plného balení se mi na slepáka nechce. Takže vyzkouším, až se mi podaří ulovit vzorek za příčetnou cenu (což dvě kilka za jeden gram spíš nejsou ;).




Tak, kdo esej na téma oční krém dočetl až sem, je dost dobrej :)))) 


Samozřejmě mě zajímá váš názor - myslíte si, že jsou oční krémy potřeba? Případně máte už nějakého favorita, který vám přijde stoprocentně funkční? - tipy vítány ;)


56 comments

27. srpna 2012 v 7:15

já si dovolím výjimečně nesouhlasit :) patřím do skupiny, která je pro oční krémy. bohužel mám strašně citlivé oči a je pro mě sci-fi si na ně kydat normální krém na obličej, přála bych ti pak vidět ty rudé fleky a slzející oči :) takže s tímhle tvrzením tak trochu nesouhlasím a fakt pod oči jedině oční krém. ani olej nesnesu :/ od očního krému určitě nečekám, že mě zbaví kruhů pod očima, z toho už jsem vyrostla, ale očekávám hydrataci a příjemný pocit po použití :) takže klidně do mě, ale já si oční krémy prosazovat budu (a zrovna včera jsem dodělala článek o jednom, takže doufám, že mi ho pak náležitě pohaníš :))

27. srpna 2012 v 8:11

Velmi fajn clanok, v podstate s tebou suhlasim. Ocne okolie mazat rozhodne treba, minimalne aspon niecim, co nebude drazdit, naopak bude hydratovat. A reklamne slogany o ocnych kremoch odstranujucich kruhy pod ocami su blud, tie odstrani jedine korektor!

Anonymní
27. srpna 2012 v 8:14

Ahoj, já jsem sice vyzkoušela hromadu očních krémů- některé mi seděly hodně(Ryor- používala jsem ho léta), Loreal decontract ride( se už nevyrábí),Alverde....jiné zase hrůza YR inositol,LRP, Balea....ale celkově jsem zastáncem očních krémů proti celoobličejovým. Používám totiž lékárenské krémy proti akné a ty obsahují všelijaké kyseliny a vysušují,pod očimy by strašně pálili.Jedině mi snad nevadil Physiogel,čisté bambucké máslo a Ziaja okurkový.Ale kruhy výrazné nemám a vráska zatím taky moc ne, takže tuto službu nepotřebuji.Jen promastit , zvláčnět a hydratovat.P

27. srpna 2012 v 8:39

Tyjo Moooro, ocitla jsem se až na konci článku a poměrně mě mrzí, že to nepokračuje :-D povedené čtení takto po ránu. Dokonce se mi u toho povedlo nějak samovolně rozlepit i druhé oko :-D
Teorie je to zajímavá, to musím uznat. Já na sebe v posledních dnech patlám buď ricinový, nebo avokádový olej (bo mám spotřebu mazadel jak malý zájezd a krémy jaksi došly a nakupovat zatím nevím co). Stejně jsem si ale všimla, že ty oleje se tváří o dost účinněji, než krémy na ksicht/oči. Buď funguje "věř a víra tvá tě uzdraví", nebo to tak bude doopravdy. Kdoví :-)

27. srpna 2012 v 9:22

Zajímavý článek, částečně souhlasím, ale částečně ne, musela bych si na celý obličej dávat krém bez parfemace, protože tu kolem očí nesnesu. Jinak mám osvědčený (na tu hydrataci, proti kruhům asi nepomůže ani svecená voda) krém od Ryoru, je ho 50ml za tuším slušnou cenu, už se přesně nepamatuju...

27. srpna 2012 v 10:16

Souhlasím. :) Připadá mi zbytečné kupovat si krémy pod oči za horentní sumy - ta cena je prostě tak strašně vysoká, že by mi to muselo oči pozlatit nebo posypat diamantovým prachem, aby to za to stálo. :) Navíc mi často připadají moc hutné (asi to má být výživné, ale je to spíš otrava).
Normální krém si ale pod oko máznout moc nemůžu, mám citlivé oči a nedopadá to dobře.
Nakonec jsem zakotvila u Aquatonu od Ryoru (http://www.ryor.cz/cz/produkty/aquaton---s-karlovarskou-soli/aquaton-ocni-krem/), cena je vyloženě fajn (asi 120 korun za 50ml kelímek), hydratuje dobře a nedráží dokonce ani když si ho omylem plácnu přímo do oka.

27. srpna 2012 v 10:54

Zkousela jsi nekdy tenhle? http://www.makeupalley.com/product/showreview.asp/ItemId=41557/Concentrate-Eye-Wrinkle-Cream/Shiseido-/Treatments-(Eye)
Rozdil v drobnych vraskach vidim behem par dni. Jiny krem uz nechci :] Spis hledam nejaky korektor nebo rozjasnovac pod oci, ktery by nezvyraznoval vrasky. Nevis o necem?

27. srpna 2012 v 10:57

Takhle jsem o tom ještě nepřemýšlela, mediální masáž u mě funguje spolehlivě, ale musím uznat, že tvůj názor mě fakt zaujal a před koupí nového očního krému rozhodně vyzkouším svůj běžný pleťový.

Anonymní
27. srpna 2012 v 10:58

Celou dobu, co se mažu celoobličejovým krémem ho mažu automaticky i pod oči - ovšem na víčka jsem ho nikdy nedávala. Teď nedávno jsem si koupila první oční krém (Bioderma) a ten dávám na celé oko, na víčka i pod oko (zatím jen na noc) a jsemm spokojená. Myslím, že celoobličejový krém není vhodný aplikovat na víčka, už kvůli mastnotě, díky které by na víčku pak vůbec nedržely stíny.

Má otázka zní: když mazat čímkoliv, mazeš tedy celé oko???

27. srpna 2012 v 11:01

Dobrý článek, vlastně souhlasím. Musím říct, že nejhorší co jsem kdy zažila jsou takové ty oční gely co maj údajně ráno mírnit opuchlost a rozjasnit,no to je vyloženě vtip! Já se teď vrátila k očnímu krému, který jsem snad jako první skutečně vypotřebovala až do konce (to se mi snad ještě nestalo), protože jsem vypozorovala, že se mi tak nějak pleť kolem očí zhoršila. Řekla bych, že je opravdu dobrý, mně vyhovuje přestože jsem alergik a nosím kontaktní čočky a kdesi cosi.. je to tenhle od Alverde z DM určený pro pleť po 30.. nemyslím, že by nějak řešil kruhy nebo otoky,ale opravdu mi pleť pod očima zase prokoukla a je strašně příjemný. Za cenu kolem 100Kč je to super věc. Používám i sérum 3v1 z té samé řady místo krému na noc a je to to nejlepší co jsem kdy měla, srovnatelný účinek třeba s fluidem od Shiseido. Ale je to opravdu velmi individuální.

http://www.dm.de/cms/servlet/segment/de_homepage/alverde_home/alverde_produkte/produkte_gesichtsreinigungundpflege/produkte_gesichtsreinigungundpflege_lippenundaugenpflege/29364/vitamin_augenserum_gojibeere.html

27. srpna 2012 v 11:05

Já používám pleťový krém pod oči jen když nestíhám, nebo jsem už tak unavená, že si jen umyju obličej a namažu, jinak bych krémy pod oči neodsuzovala, ty mám ráda klidně i mastnější

27. srpna 2012 v 11:38

Já mažu normálka pleťovým krémem, který mám na celý obličej :) Jediný krém na oči, který bych si pořídila znovu, byl od Diora, ale ten je neskutečně drahej, bohužel...Ale účinky jsem zpozorovala relativně rychle, mám šílený otoky a kruhy pod očima...Otoky zmizely a kruhy se zmenšili. A navíc byl úžasně hydratační, měla jsem problém s šupinkami pod očima, zkusila jsem všechno, nic nepomáhalo, až tenhle krém mě toho zbavil...Takže stačila pak vklepat trochu Dermol Coveru a bylo po kruhách :) Což se mi nikdy předtim nepoštěstilo.

27. srpna 2012 v 12:11

já tedy občas používám normální krém i na oči - úspěšnost je zhruba 50%, něco funguje, něco brutálně štípe... vrásky mám asi normální na to, že mi je přes třicet.

jo a našla jsem krém, který funguje na moje kruhy pod očima: unt duo reveil. právě jsem si koupila svoje třetí balení. což u mě už něco znamená...

27. srpna 2012 v 12:33

krem na oci nepouzivam - za cely svoj zivot som mala (resp este stale mam) len jeden a aj ten som nadobudla v ramci kupy dakeho cestovneho balicka Clinique. V tomto pripade mi pride lepsie investovat radsej do dakeho skveleho concealeru ako do kremu na oci a okolo oci pouzivat daco co clovek uz doma vlastni.

Anonymní
27. srpna 2012 v 13:52

Skvělý článek :)
Já se toho snažím patlat na obličej co nejmíň, celkem mě vyděsilo video Michelle Phan, která si před aplikací make-upu dala sérum, hydratační krém, opalovací krém a ještě oční krém. :D Zastávám názor, že hydratovaná pleť = vyhlazená a zdravá pleť. Jak na obličeji, tak na těle. Oční krém doma mám, ale často si z lenosti namažu oční okolí stejným krémem jako celý obličej a nevidím rozdíl (nejnověji Cetaphil, který je určen na citlivou pleť). Hlavně aby to bylo namazané. Navíc bych díky genům a mastné pleti neměla mít s vráskama žádné extra problémy, takže asi tak (jak se ale znám, s prvníma vráskama naběhnu do obchodu a nějaký ten super oční krém proti vráskám koupím).

27. srpna 2012 v 14:50

@Rendyno hele, hanit ti ho nebudu :)))) tohle je vyloženě spíš téma k diskuzi - já jsem sice skeptická, ale zajímalo mě, jak to mají ostatní ... a samozřejmě pokud máš citlivé oči tak, že bežných krému slzíš, je jasné, že musíš najít něco speciálního nedráždivého (pokud si pamatuju, tak tebe pálí i micelárka od Biodermy a odličovat oči si s ní nemůžeš, takže to s tou citlivostí bude prostě fakt) - a pokud v očních něco takového najdeš, je jasné, že budeš spokojená

já bych třeba neřekla, že mám citlivou pleť a přesto jsem už zkusila pár očních krémů, ze kterých jsem pak měla pod očima červené fleky, takže chápu, co myslíš ...

27. srpna 2012 v 14:54

@Anonymní tak samozřejmě agresivní krém na akné pod oči používat nejde - doufám, že nic takového z článku nevyplývá? :) jak píšu, je potřeba hydratace a nedráždivost - a zase je otázka, pokud by sis koupila tradiční balení nějakého takového krému, jestli by ti pod oči nesedl úplně stejně jako oční ...

jinak správný krém by právě měl zabránit vzniku podočních vrásek na co nejdelší dobu, není to věc, která je má primárně odstraňovat, prevence je podstatnější

27. srpna 2012 v 14:55

@Bebe :))))

tyhle dva jsou určitě fajn, takže věřím, a speciálně pro ricinový se už konečně musím dokopat :)

27. srpna 2012 v 15:01

@SJ nezkoušela, píšu si na seznam a podívám se po něm v parf, jestli nebudou mít tester

klasiku YSL touche eclat jsi měla? ten mi pod oči přijde fajn
nebo tu Helenu Rubinstein, kterou jsem tady nedávno recenzovala, ta je na tom s vráskama taky dobře - a pokud bys měla dost světlou, i by tě rozjasňovala

27. srpna 2012 v 15:03

@Anonymní mažu celé oko, ale já mastné krémy obecně nepoužívám, protože by mi vadily i na zbytku obličeje - to by mi zase nedržel make-up ;) takže třeba ty oleje dávám speciálně na noc, stejně jako jiné oleje i na zbytek obličeje ..

27. srpna 2012 v 15:05

@LuisaNa ten jsem už taky koukala. Já od Alverde používám zase trochu jiný, ale je ze stejné řady, tak pro 30+ a ten si právě se spokojeností dávám i pod oči, protože je strašně příjemný a vyhlazující.

27. srpna 2012 v 15:08

@LadyJj, taky tak, hydrataci považuju za základ, ale je už jedno, jak toho člověk dosáhne.

Michelle Phan nesleduju, ale takováhle procedura mi přijde už spíš kontraproduktivní, tu pleť musí strašně zatěžovat ...

27. srpna 2012 v 15:18

To samé jsem řešila sama se sebou tak před týdnem. Vyzkoušela jsem několik přípravků jako jsou oční gely, krémy na kruhy, roll-on a veškerý výsledek byl směšný.(Tedy, ne pro mě, já za to vyhodila prachy.)Řekla jsem si, že se plácnu přes kapsu a půjdu do All about eyes od Clinique. Nejdřív jsem si ale pročetla pár recenzí a narazila na hodnocení typu: dobrý krém, který není mastný, hydratuje průměrně, je příjemný na oční okolí, blablabla...A řekla jsem NE, za tohle osm stovek nedám. Šla jsem do nejbližšího DM, koupila krém od Balei v podobném 15ml kelímku a jala jsem se užívat svůj průměrný hydratační krém za stovku. Až budu mít peněz, že nebudu vědět, co s nimi, koupím si ten od Clinique, aby se mi hezky vyjímal na poličce :-)

27. srpna 2012 v 16:12

@Černá Moora Přesně jak říkáš, mě pálí i Bioderma v očích a fakt jsem zkoušela hodněkrát máznout nenápadně pleťový krém i k očím a fakt je to peklo :) Blíží se zima, to je snad nejhorší období pro moje oči, takže jsem zásobena dostatkem krémů :) samozřejmě nikomu neberu, že oční krémy považuje za zbytečné :) pro mě jsou zas zbytečné třeba tužky na obočí, každý to máme jinak :) a věř, že kdyby mi stačil jeden krém na celý obličej, tak se neobtěžuju dalšíma, jsem od přírody lenoch a taky mě pořád nebaví na každou část obličeje matlat něco jiného :)

27. srpna 2012 v 18:34

Oční krémy jsou dle mého názoru blbost.
Ale největší podvod kosmetického průmyslu to rozhodně není, co tě nemá.
Největší podvod kosmetického průmyslu je instituce zvaná šampon.
Po přečtení tohohle..
http://www.mnn.com/lifestyle/natural-beauty-fashion/stories/bubble-trouble
.. jsem zůstala vyjeveně koukat, ale když nad tím zapřemýšlíš, dává to smysl.
Pravidelným šamponováním obíráš vlasy o přirozený maz, který je chrání, proto ho produkují nadmíru hodně, takže když si vlasy pár dní neumyješ, vypadáš, že bys mohla plechy mastit.
Co vlasy potřebují, je umývat vodou.
Kdybych na to měla koule, vyzkouším to, ale trochu mě děsí fakt, že než se dostaví "my hair has never looked better" efekt, může to trvat třeba 3 měsíce (páč logicky to celkem trvá, než si vlasy zvyknout tolik se nemastit).

27. srpna 2012 v 19:10

Ha! Já to říkám pořád. A jediné, co mi dokáže vyžehlit kruhy pod očima je pořádná vrstva ricinového oleje. Jako musí se to na noc, páč to mastí, ale do rána se to tak prima vsákne, že zůstanou jen oči bez váčků:-). A docela dobře mi taky žehlila oční okolí maska na obličej Andělika od L´Occitane. Dá se použít i jako krém na obličej či oči. Ale lehce vysušuje...:-(

27. srpna 2012 v 19:23

@Mrkev zajímavé, ale brala bych to s rezervou

ten princip, čím víc vysušujeme, tím víc se mastí, je pravdivý a platí i u pleti - když má někdo mastnou aknózní pleť a v rámci léčení ji necitliě přesušuje agresivními věcmi, mastí se mu tím spíš

u vlasů to platí taky, slyšela jsem, že když se hodně mastící vlasy třeba 14 dní nemyjí (např. při nachlazení nebo tak, v běžném režimu je to težko proveditelné), tak poté se dotyčným výrazně zkrátí interval nutný k umytí - předtím myli třeba obden, po tomhle stačilo po třech dnech

jenomže varianta, že by člověk myl jen vodou? to maz a špínu z vlasů nedostane - někde v čístém prostředí by to třeba nějak fungovat mohlo, ale když se vezme, co se na vlasy bežně ve městě nachytá z ovzduší, tak je to imo blbost - něčím se to umýt musí (ať je to třeba jen tam soda) a jen voda stačit nebude

však není potřeba používat šampony s SLS, bio je neobsahuje

jinak já tohle fakt neřeším, vlasy se mi vůbec nemastí a myje je naopak proto, že jsou už tak přesušené, že se mi to nelíbí

27. srpna 2012 v 19:25

@Lucie van Koten další důvod se pro ten riciňák konečně stavit :)

27. srpna 2012 v 19:52

Perfektny clanok!!! Krasne spracovana tema, klobuk dolu! ;-). Inak ja tiez nepouzivam ziaden ocny krem, pretoze proste doteraz som nenasla ziaden, ktory by urobil to, co sluboval, naopak z jedneho som mala i dost hnusnu alergiu, cize odvtedy pouzivam obycajny krem, co na tvar - a nemam ziaden problem :-). Pre mna teda "ocak" e e...

27. srpna 2012 v 21:29

Oční krémy? Nevedu. Aj mamku jsem odnaučila je používat... Místo toho si na oční okolí obě patláme vazelínu a spokojenost nejvyšší :) (až na ty kruhy, samozřejmě... na ty mi funguje jen kofein nebo tein ;))

27. srpna 2012 v 22:09

tak určitě si většina lidí ty oční krémy kupuje hlavně kvůli dobrýmu pocitu, že používá to co má. já si ale myslím, že některý krémy na pleť můžou být pro oční okolí moc hutný a tudíž ti tu kůži vytahovat nebo můžou dráždit.. cokoliv :)
vyřešila bych to asi tak, že bych si koupila nějaký cenově přijatelný oční krém pro dobrý pocit, ale horentní sumy bych do toho asi nestrkala.. ale kdoví.. třeba jednou :)

Anonymní
27. srpna 2012 v 22:47

@Aný
z vazelíny se mi na vrchních víčkách dělají malinké tukové bulky, do té už bych nešla:))

Z krémů speciálně na oči mi sedl jenom Eucerin Aquaněco, ale podobnou službu udělá i hydratační krém od Yves Roscher s heřmánkem, který si mažu na celý obličej:)

27. srpna 2012 v 22:53

Souhlasím s tebou ve všem. Já si celkově myslím, že nějaký haló super vymakaný krémy s kmenovýma buňkama ze švýcarských laboratoří udělají s pletí jedno velké hovno. Je důležité vybrat si takové mazání, které pleť nijak nedráždí a hydratuje. Namazat pleť včetně očního okolí najednou a nepřemýšlet nad tim. Stejnak je více méně stav kůže dán geneticky. Dvě ženský nebudou mít nikdy v 60 při stejné péči stejný stav pleti. Já bych za sebe celkem doporučila krém nivea baby. Jsem trošku na tu dětskou kometiku ujetá. :) Docela jsou mi ale po ránu příjemné roll ony se kovovou kuličkou..hodím ho do ledničky a příjemně chladí :)

27. srpna 2012 v 23:27

@Markéta Listopadová
Já tenhle krám mám, koupila jsem ho za docela dobrou cenu v Livignu v bezcelní zóně, kde je kosmetika obecně o dost levnější a už bych si ho nekoupila. Není špatný, jenže právě že není nijaký. Což znamená, že pleť mám po něm hned po nanesení hezky hladkou, ale kruhy netlumí a jestli likviduje vrásky nepoznám. Takže jediné co o něm můžu říct, že je příjemný a nedráždí oči. Ale za ty peníze ne-e...

27. srpna 2012 v 23:33

Tak já jsem o tom takhle nikdy nepřemýšlela, ale je fakt, že se ty firmy z nás snaží dostat peníze, jak jen to jde - denní krémy, noční krémy (rozdíl mezi těmito dvěma nechápu vůbec), séra, krémy na oči... Já používám na oči krém určený na oči. Mám tam kůži docela citlivou a už se mi stalo, že se mi začala pod okem loupat nebo mě pálí oči. Ty oční mi přijdou šetrnější. A co si budeme povídat - pořád doufám, že objevím ten zázrak, který mě zbaví kruhů pod očima... :-( a stejně vím, že se mi to nepovede, že nic takového není, že to mám zděděné po tátovi a posílené mým ponocováním :-(.

28. srpna 2012 v 0:03

@Therezka zkus pít vodu s citronem ;) já ji piju, protože mi chutná a jako vedlejší efekt jsem si všimla, že se mi potom vždycky dost rozjasní pod očima ;) princip nechápu, ale za zkoušku nic nedáš (do 1,5 litru si vymačkám celý citron)

28. srpna 2012 v 2:38

@Černá Moora Mela jsem kdysi davno. Ted mi prijde, ze ty barvy jsou nejaky divny a zadna mi nesedi...? Nevim. Krem si urcite sezen, alespon vzorek na tyden. Myslela jsem si o ocnich kremech to samy, dokud mi nevnutili vzorek :))

28. srpna 2012 v 10:26

@Černá Moora
Vidíš, já si zas vymýšlím, omlouvám se za nepřesné info - v tom článku soda zmíněná byla. A ještě jablečný ocet.
Taky to beru s rezervou, je mi celkem jasné, že bez obalu kosmetické vůně se dostaví to, že když vlasy namočíš, budeš smrdět jak mokrý pes. (LOL)
Ale myšlenka jako taková mi přijde fascinující.

28. srpna 2012 v 17:47

Já třeba dávám taky přednost očnímu krému, protože zvlášť v poslední době si nemůžu dát na pleť nic hutnějšího a mastnějšího, ale to oční okolí zase potřebuju, hodně hydratovat a vyživit. A krém určený na problematickou pleť budeš těžko patlat kolem očí, to si vůbec neumím představit!! Takže to co říkáš podle mě platí spíš u lidí s bezrpoblémovou pletí, kteří jí mají spíš sušší... Na druhou stranu si oční okolí namažu klidně i klasickou Niveou, když mi oční krém dojde, nemusím mít na něm nutně napsáno oční krém:) Ale rozhodně potřebuji jiný krém na oční okolí a zbytek obličeje...

6. září 2012 v 18:52

ja si tiez zacinam mysliet, ze ocne kremy su dobra volovina :) mam 25 rokov a s vecneho chichotania sa mi robia naznaky mimickych vrasok pri ociach (plus zo zmurenia od slnka, lebo ja truba si vzdy zabudnem doma slnecne okuliare) a posledny mesiac pouzivam olivovy olej a zda sa mi, ze je to lepsie, ako akykolvek krem, co som skusila :) Inak Moora, hned ti davam follow, ani nechapem, ako je mozne, ze mi takyto skvely blog doteraz unikal :) well done! :)

Anonymní
22. září 2012 v 10:10

@Therezka
Prosímtě, jak vychází cenově ta kosmetika v Livignu? Všude čtu, jak je to výhodné, ale je to fakt levnější třeba než na netu?
Dík, R.

29. listopadu 2012 v 0:46

Skvělý článek! Už několikrát jsem nad tím přemýšlel, že oční krém je jenom předražená miniatura klasického krému. Upřímně, prostě v nich žádný drastický rozdíl není. I když přiznám se že používám Bioderma sensibio eye a není špatný, řekněme jako prevence :)

Anonymní
15. ledna 2013 v 20:00

já používám kokosový olej, jako ostatně skoro na všechno ostatní.:-)

Anonymní
19. března 2013 v 1:06

Než jsem našla ten svůj oční krém tak jsem možná měla částečně podobný názor (ale citlivé oči běžný krém na pleť na očích vážně nesnesou) Kupuju si ho opakovaně, redukuje i ty proklaté kruhy, jak ho zruší, budu velmi zláá :-) Ono se to nezdá, zvlášť mladým blogerkám (nejsem ani jedno), ale po letech se péče nebo nepéče o pleť, oční okolí atd. skutečně ukáže. Ve 20 - 30 máme vzhled především na základě genetické výbavy, ale později je už zásadní pečovat. Raději tohle, než pak lozit na nějaké rizikové plastiky a botoxy :)

Anonymní
19. března 2013 v 1:09

@Beauty of Body and Mind Článek spíš platí pro mladé dívky a mladší ženy, kdy se zdá, že nic neúčinkuje. Bodejť, pleť je ještě mladá a lecos odpustí :) Ve vyšším věku budete za oční krémy i jiné vděčné :) Většina určitě. Genetika se sice zcela zvrátit nedá, ale určitá negativa se dají potlačit a trochu zbrzdit.

Anonymní
25. prosince 2013 v 1:36

S komentářem o šamponu souhlasím. Shodou okolností jsem si včera po sauně v bazénu umyla vlasy mýdlem (tekutým, samo...), žádný kondicionér jsem nepoužila neb jsem oba produkty zdárně nechala doma. Nicméně s nesmírným údivem jsem zjistila, že vlasy mám možná o málo sušší než když je umeju šamponem a kondicionérem a nanesu olej a vyžehlím. I tak mi podivně splihnou a poletují ve víru statické elektřiny. A dámy, po umytí obyčejným mýdlem mám i druhý den výborný účes, vlasy pevné, nepoletují a drží objem. Nechápu. Otázka tedy je, co všechno je marketingová manipulace a co doopravdy potřebujeme.

Anonymní
25. prosince 2013 v 1:47

Že by to mělo něco společného s antioxidanty, viz http://viscojis.cz/teens/index.php?option=com_content&view=article&id=131%3A115&catid=56&Itemid=106

Zkusím, díky za tip. Jinak co asi funguje z dlouhodobého hlediska efektivněji než jakýkoli krém, je spánek a poker face se mi taky osvědčila a zdravá strava, - běžně mi tipují o sedm let míň, čímž ovšem nechci spustit diskuzi na téma co je opravdu BIO:) Geny hrají obrovskou roli taktéž.

Anonymní
26. května 2015 v 20:10

No já nepoužívám oční krém protože mi dost dráždí pro citlivou pokožku.Na noc používám bylinkový olej .Ale nanesu ho trochu a dělám si masáž obličeje každý večer.Přes den používám hydratační lehký krém.Je mi 46 let.
Nesnáším hutné a těžké krémy.Hlavně si každé ráno i večer udělámi masáž obličeje.těch 10 minut.

5. února 2016 v 21:00

Ja som na tom s očnými krémami tak, že viac-menej nepoužívam žiaden, skúšala som Eucerin, ten bol super, ale došiel a vyhadzovať zaň drahé peniaze nemám záujem, potom som mala Niveu, ale keďže som veková kategória 25 plus a krém je určený pre 30+ nechcem si robiť zbytočné problémy, posunula som ho ďalej. Ešte som skúšala Alverde s nechtíkom, ale bol tak hutný, že som ho radšej nepoužívala, cítila som napätú kožu v oblasti očí čo by mi časom vrásky skôr vyrobilo. Tiež som už čítala, že očné krémy sú zbytočnosť ako kopec iných zbytočností, napr. som dnes videla na jednom blogu peeling na nechtovú kožtičku, to je už čo za somarina. Na očné okolie buď nepoužívam nič, keď som lenivá, alebo nejaký klasický pleťový krém, samozrejme nie hutný. Takže v podstate sa stotožňujem s tvojou teóriu, olej si však do očnej oblasti neodvážim aplikovať.
Bianka

14. července 2016 v 11:39

https://www.youtube.com/watch?v=LsqzPWIlyFk https://www.youtube.com/watch?v=r1D2_eL3k1E technologie vyvinuta z lidskych kmenovych bunek, vice info https://balkovaadriana.jeunesseglobal.com/cs-CZ/

19. února 2018 v 18:42

@Rendy
Ahoj, prosím tě Rendy, jsem na tom přesně, jako ty, pálí mě i bioderma. Můžu se zeptat, co používáš? Já totiž hledám.... :-) Díky moc

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...