Proč nemám ráda sypké pudry + T.LeClerc - Poudre Libre Dermophile, part one

13. září 2012

Před pár dny mi došel MAC Blot. Trága, že jo. Problém byl, že se mi vůbec nechtělo táhnout do MACu pro novej, všechny je mám z ruky (je to fakt diškrimináce, že se u nás nedá sehnat normálně v Sephoře). 
Takže jsem si řekla, že se trochu mrknu na svý zásoby patladel, jestli nenajdu něco dočasně použitelnýho. No a padl mi do ruky tenhle sypkej pudřík od T.LeClerc, kterej jsem si koupila už před nějakým časem. Tak strašně moc jsem ho chtěla, až nakonec skončil v dolním harému odvržený kosmetiky.
Typickej paradox.






Jako takhle, já z něj byla nadšená i po nákupu, ale ... je sypkej, nj.

Nevím, jestli jsem to tady už někdy psala, ale myslím, že ne, takže to udělám dneska a v budoucnu na tenhle post v případě potřeby už jen odkážu - je to totiž tak, že strašně nemám ráda sypký pudry
Přesnější je teda napsat, že nemám ráda nanášení pudru štětcem - ale to se u sypkejch tak nějak předpokládá samo sebou. 
Fakt se mně neptejte, proč si je kupuju, to je přece jasný proč - s tímhle to bude jiný a budu ho používat. HAHA.

Důvody mý štětcový averze (která je nejspíš dost ojedinělá, každá blogerka přece štětce miluje a neustále se snaží najít ten nejlepší a nejskvělejší) jsou tyhle:
  • trvá to dýl než s houbičkou
  • pudr se zbytečně plácá, protože opadává kolem (aspoň trochu) a protože opadává, tak dělá bordel (aspoň trochu)
  • nelíbí se mi výsledek - zaprvé mi přijde, že při nanášení štětcem mi onen štětec rejpe do make-upu a stahuje ho, zadruhé štětec podklad nikdy nezafixuje pořádně. Je to prostě jen takový poprašek, houbička naopak pudr vtiskne do make-upu a tím ho zafixuje mnohem lépe. Se štětcem by tohle bylo na několik nabrání (takže několik rejpání do make-upu) a ani potom by to nebylo ono. 

Mám ve zvyku pudr využívat jako další krok ke zdokonalení pleti, který ma alespoň trochu krýt, a ne k tomu, aby udělal jen neviditelný matný film - tenhle film čas od času použiju až jako další krok na pudr, který jsem už předtím nanesla houbičkou ... prostě použiju dva pudry (tohle ale dělám úplně výjimečně, jen když se hodně nudím a zželí se mi nějakýho z mých sypkých odvrženců).



 A jo, i sypký pudr se dá nanášet houbičkou, dokonce k němu ty houbičky i bývají, jenomže většinou jsou děsné - tlusté a obrovské (odpovídající průměru pudru) - a napudrovat se s nimi stejně precizně jako s tenkou a malou houbičkou prostě nejde (jediná jakž takž výjimka jsou Meteority od Guerlainu, o tom zase někdy příště), mimo jiné i proto, že díry ve vnitřních sítkách pudrů jsou moc velké a je jich zároveň málo, takže na houbičce pak máte osamocené ťupky pudru střídané prázdným prostorem, na obličeji to dělá taky ťupky, je to nerovnoměrné, musíte roztírat opakovaně ... no prostě je to celý na hovno a nepoužitelný.



K pudru od T. LeClerc dokonce houbička ani nebyla, takže jsem byla odkázaná jen na štětec a dál už to známe --> párkrát na zkoušku použito a pak mimovolně směr harém.

Když jsem ho teď z nouze vytáhla, s překvapením jsem zjistila, že momentálně bezprizorní houbička od MACu do něj padne úplně přesně. A taky, že jeho vnitřní sítko je naprosto specifické - není napevno, ale posouvá se zároveň s hladinou pudru, a navíc je strašně jemňoučké.

Přesně padnoucí houbička + posouvací sítko = vždyť ono se to dá používat stejně pohodlně jako kompaktní pudr! (= omg, proč jsem to takhle nezkombinovala už na začátku?).

A aby toho nebylo málo, tak teď při psaní tohohle postu jsem si všimla, že je k tomu nejspíš přirozeně určenej, páč T.LeClerc má v nabídce dokonce sypkej pudr v cestovní verzi :D Menší balení v kompaktním obalu se zrcátkem a houbičkou. Vidím poprvý.




Jenomže tohle samo o sobě by k pozitivní recenzi nestačilo (a že ona bude krutě pozitivní - aneb MAC teď nějakou dobu shánět ani nebudu), takže ještě jeho výkon. No a o výkonu se dočtete zítra, protože vás nechci nudit příliš mnoho písmenkama najednou, beztak si myslím, že i tohle dočetli až sem jen ti odolnější ;)))

V komentářích mi můžete napsat, jak houbičky nepoužíváte a štětce milujete, já se tomu divit nebudu :)





34 comments

13. září 2012 v 10:09

Dřív jsem milovala houbičky, teď používám štetec :)

13. září 2012 v 10:51

Já štětce nemiluju, ale ani houbičky, tak je to fér :-D Ale používám pudr právě jen na tu neviditelnou vrstvu a ne na krytí, takže možná to je důvod, proč používám radši štětec, nemluvě o tom, že to s houbičkama neumím :-) Mno ale toto zatím vypadá na zajímavý tip na sypký pudr, proti kterým nic nemám, tak se těším na pokračování :-) Hodně se mi líbí ta pohyblivá síťka, na tom mém pudru je to přesně tak blbé, jak jsi psala - velké díry, napevno. Jako dá se to, ale proč nezkusit něco lepšího? :-)

13. září 2012 v 10:54

Jezis, ten je krasnej!!! Ten chci!! Bych si ho koupila jen kvuli tomu kelimku, fakt ze jo :).

13. září 2012 v 11:12

Na oči miluju štětce, na obličej houbičky- páč přesně jak si to tam někde zmínila, se štětcem to nikdy nebude krycí a to je to co od mého pudru/pudromakeupu očekávám.

13. září 2012 v 11:12

hovoris mi z duse. Ja som v tomto uplna kozmeticka antiblogerka, prste stetce nepovazujem za vec, hodnu uctievania. A sypkne pudre neznasam tiez, vlastne neznasam nic sypke, ani mineralny make up, ani ocne tiene...je z tym viac roboty a bordelu, ako s kompaktnymi verziami a to ma otravuje.

13. září 2012 v 11:12

S tou houbičkovou aplikací máš recht, velice doporučuji se podívat na toto video: http://www.youtube.com/watch?v=-9lyg9DNfsY

13. září 2012 v 11:56

Já s tebou souhlasím, určitě se mi zdá, že houbička zafixuje mnohem líp. Ale doma tak nějak ze zvyku používám štětec a houbičku venku, to s sebou štětec fakt netahám:))

13. září 2012 v 12:36

Pudr od T.LeClerc mám moc ráda, ačkoliv můj favorit je Shiseido kompaktní pudr. A k dotazu, vystihla jsi to dokonale, houbičku vůbec nepoužívám, vše nanáším kabuki štětcem z Elf:-D

Něco na tvé teorii o zapracování pudru s houbičkou ale určitě bude...si mi dala brouka do hlavy:-)

13. září 2012 v 12:55

Ja teda používam štetec, aj keď mám doma aj houbičku :) Ale je pravda, že niekedy mám pocit, že štetec nezafixuje ten makeup poriadne :/

13. září 2012 v 13:23

:D Ja pouzivam len hubicku a presne z dovodov, ako opisujes ty - stetec podla mna tiez ryhuje, je vsade a navyse mam panicky strach, ze sa mi pri tom praseni dostane do oci (na to som extra citliva)! :D. Stetcom to navyse ani velmi neviem, kazdy pokus skonci novou aplikaciou celeho makeupu/pudru, pretoze zistim, ze som to prehnala alebo naniesla nerovnomerne. Preto sypke pudry su pre mna proste Zona nebezpecenstva :D.

13. září 2012 v 13:26

Tak přesně kvůli tomu nepoužívám kompaktní krycí pudr. Štětcem ho akorát rozpráším po celé místnosti a na obličeji nic. Houbičkama si umím udělat leda fleky, tak už používám pouze sypký transparentní přes BB nebo tekutý make-up. A do budoucna to možná vyřeším minerálním sypkým make-upem a bude to.

13. září 2012 v 13:32

Doma taky používám štětec, ale v kosmetické taštičce na ven mám houbičku, ale poslední dobou jsem zjistila že mi spíš vyhovuje na pudr hrubší štětec, přecijen ten pudr víc zapracuje než jemňounkej. Těšim se na druhý díl článku :)

13. září 2012 v 14:18

Štětec používám jen na perly na tvář, párkrát jsem si řekla "Všichni používaj na pudr štětec, musí to jít!" Ale nešlo... Mám z toho stejný pocity jako ty, takže jedině houbičku. :)

Anonymní
13. září 2012 v 15:48

Já tedy na pudr používám POUZE štětec. S houbičkou mi výsledek přijde takový "umouněný"...Jinak T.LeClerc jsem zkoušela, mají nádherné odstíny, pudr je neskutečně jemný, dělá neuvěřitelně krásnou pleť jako žádný jiný pudr, ale mě VYSUŠOVAL! Fakt hodně!

13. září 2012 v 17:22

Haha, já celou dobu čekala na to, co vlastně ten pudr dělá a jakej je a ona místo toho přestávka na reklamy! Tak aspoň řeknu, že já naopak nabírám ráda štětcem, protože si se štětcem připadám profi a důležitá. A vůbec štětce mám ráda, byla bych schopná jich mít plnou skříň. Pak bych byla teprve profi.

13. září 2012 v 18:27

Haha dobrý, pobavila jsi mě. Já se přiznám k jednomu mému černému tajemství. Já jsem nikdy žádný pudr na papulce nikdá neměla. Jsem pudrová panna. Mám panický strach, že mě pudr vysuší. Ale TLC bych vyzkoušela ráda. Už jsem o jejich pudrech četla ódy, tak asi o něco přicházím...ale znáš to no. Nebudu kupovat pudr za litr jen abych ho odzkoušela.

13. září 2012 v 18:34

já mám zase sypký strašně ráda :) nebo spíš takhle - pokud ten pudr funguje tak jak má, tak to neřeším. používám štětec, protože mám pocit, že když jsem používala houbičku, tak mi rychleji ubýval.

a ten pudr vypadá strašně krááásně! :)

13. září 2012 v 19:03

Já zas tvrdím, že pudr je jen taková třešinka na dortu už jinak dokonale udělanýho makeupu, proto mi přesně tyhlety sypký, jemně naťupkaný štětcem vyhovujou. Já bych se zas asi ani neuměla namalovat houbičkou :)

13. září 2012 v 20:47

Já taky nemám ráda sypký pudry, ale jen z toho důvodu, že nedokážu nabrat to správné množství a dělá to bordel okolo, jak jsi napsala. Štětce mám ráda a používám je i na kompaktní pudry. Abych zabránila poškození makeupu (možná je to blbost, ale taky mám pocit, že štětec ten makeup porýpe), tak se štětcem nešmrdlám, ale vklepávám s ním pudr stejně jako s houbičkou. Takhle mi to funguje a jsem spokojená :-) Ale stejně ty sypký pudry pořád kupuju, mám doma minimálně 4...

14. září 2012 v 3:27

Jezis jsem ted tak napnuta! :) Uz posli to pokracovani :))

14. září 2012 v 7:57

páni, skvělý nápad - já nikdy nemívala pudr (ni sypký ni presovaný) a líčila jsem se přiloženými aplikátory (foundation prsty), pochopitelně jsem nebyla s výsledky líčení nikdy spokojená, ale až asi teprve před 4 lety jsem objevila kouzlo štětců a totálně mu propadla. Pak jsem nabyla dojmu, že jsem borec a koupila i svůj první sypký pudr - zrovna Chair ocree od TLC....Bum, výsledky najednou neštěstí (neb od oné doby opovrhuji nanášení jakéhokoli výrobku jinak než štětcem) a přesně jako u Tebe, mám jej hluboko v šuplíku mezi odvrženci a už jsem uvažovala ho poslat dál. Zkusím tedy Tvojí metodu!!

14. září 2012 v 18:53

já mám sypké pudry ráda, pokud se mi teda zrovna nevysype polovina obsahu na zem :D ( no dobře, s mou šikovností je to tak skoro pořád :D )

14. září 2012 v 20:06

Já zrovna chtěla psát článek o pudrech T. Le clerc, ale ten sypký děsně chválit, protože ač jsem měla několik tuhých, ten sypký je prostě daleko lepší... pro mě pohodlnější, s přesnější aplikací a lepším výsledkem. Jen převážet se moc nedá. Veronika

14. září 2012 v 21:42

ja tiež nemusím štetce 8D

Pozývam ťa na GiveAway 8)
http://violetwitch-eve.blogspot.sk/2012/09/giveaway.html

Anonymní
17. září 2012 v 13:47

Já mám radši štětec, protože mi připadá, že v houbičce se drží víc nečistot a mikrobů, zatímco štětec pravidelně peru. Což bych zřejmě mohla dělat i s tou houbičkou :-)

18. září 2012 v 23:33

Ahoj, ty mi teda davas. Pred nejakou dobou jsem se rozhodla poridit si krem na oci, kdyz je to takova desna nezbytnost a kazdy nad 25 ho musi mit. A den na to je tu clanek, ze jsou kremy na oci vlastne na nic a zbytecnost.
A ted uz tyden sjizdim blogy a youtube, abych si nasla nejlepsi mozne stetce a nepatlala na sebe make up prstama a pudr houbickou a najdu tady tenhle clanek :-D
Diky moc.

21. září 2012 v 8:53

@dekola díky za odkaz, mrknu i na další videa, páč očividně ví, o čem mluví ;) (a ještě je fešák ;)

21. září 2012 v 9:01

@luxusnizivotvanilky já sem prase, neperu skoro nic a proto nejspíš jednou umřu na mor .))) ... na každou věc mám vlastní štětec, takže kvůli odstínům to nepotřebuju, a každá houbička se dřív rozpadne, než aby odolala vyprání (resp. pokud bych ji vyprala, rozpadne/rozlepí se hned), jediný prací houbičky jsou od Guerlaina k Meteoritům, na těch se nemá co rozlepit

21. září 2012 v 9:02

@villette ;)))) ale omlouvám se, že jsem ti takhle narušila svět :D

21. září 2012 v 10:41

Houbičky nemám ráda. Mám pocit, že sežerou moc produktu a nanesení s nimi je nedokonalé a nerovnoměrné. U štětce to mám naopak - přijde mi, že s ním bez problémů rovnoměrně pokryju celý obličej. A u konzistence pudru jsem zatím nerozhodnutá. Mám kompakt i sypký (oba LeClerc :)), a spíš mi k něčemu přijde ten sypký, u kompaktu mám občas pocit zbytečnosti (jako že mi na obličeji nic neudělá).
Jenže, já jsem pudrový zelenáč, používám pudr jen když si vzpomenu, že ho mám, a vlastně mám tak nějak dojem, že je to zbytečnost a že se bez něj obejdu...
Verunka

21. září 2012 v 17:00

Ahojky. Pokud jsi se ještě nezúčastnila GA u mě na blogu http://handbagforladies.blogspot.cz/2012/09/kiss-for-miss-giveaway.html
Tak budu moc ráda, když se zúčastníš a zkusíš své štěstí. :)

30. října 2012 v 19:23

Štětce mám ráda, ale musím říct, že na pudry mám taky raději houbičky, pak to prostě lépe kryje a celkově to vypadá líp.
http://justbeyourselfbypetra.blogspot.cz/

8. srpna 2014 v 13:06

Já mám tedy kabuki štětec, který jsem dostala od kamarádky a nemohu si stěžovat.
Štětec je neskutečně hustý a heboučký. Pudr naberu na štětec a vtiskávám ho do pleti. Následně ho rozmažu a nemám problém s tím, že by to bylo méně efektivnější, než s houbičkou. Houbička dělá maskoidní afekt a to mi prostě vadí.
Ale každému vyhovuje něco jiného, že? :-)

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...