Intro

10. července 2016

Ehm.
Uvažuju, jak se začíná první článek po 5 měsících, ale nic příhodného mě nenapadá, tkž ehm bude muset v tuhle chvíli nejspíš stačit.





Asi vás bude zajímat, proč tady tak dlouho nic nepřibylo. No, mě by to upřímně zajímalo taky. Každopádně těch pět měsíců uteklo šíleně rychle, vůbec mi nepřišlo, že je to už tak dlouho. Což bude i tím, že na insta pro změnu příspívám celkem ukázněně, díky čemuž se nedostavil pocit, že jsem z toho bloggingu vypadla jakože úplně úplně. Nicméně datum posledního postu mluví nekompromisně, tak mu tedy budu věřit.

Příčinu bych nakonec viděla v kombinaci několika faktorů - málo času (haha, jste nečekali, já jsem tak originální, vrrr), hodně práce (dtto), hodně učení (dtto). Kdybych byla hodná holka, tak bych to mohla poctivě svalit jen na to poslední z trojice. Minimálně jsem se těch pět měsíců učit fakt plánovala.

No a pak je tady teda ještě jedna příčina, a ta už přece jen trochu originální bude. Mě totiž kosmetika obecně nějak znudila. Resp. ne kosmetika jako taková, to bylo nepřesný vyjádření implikující potenciální mooří lesanovitost. Což je fakt strašidelná představa. Ne, mě znudilo o ní akorát číst ... a tím pádem i psát. Jelikož přečíst si to pochopitelně musíte i po sobě. No, a to je u převážně kosme blogerky celkem zásadní problém, to si zas nebudeme nic nalhávat.

Ačkoli jsem si nemyslela, že je něco takovýho vůbec možný, tak se ukázalo, že přece jen mám nějakou psychologickou hranici, pokud jde o množství nový kosmetiky, kterou jsem ještě ochotná vstřebat. Je to teda divný, ale je to tak. 
Abych to popsala nějak stručně, tak mi přijde vyloženě únavný, jak se poslední měsíce objeví nějaká přelomová novinka snad co 14 dní, pročež nad ní všechny blogerky obeslaný PR oddělením nadšeně hýkají v bezmezném obdivu nad její naprostou úžasností ... aby ovšem 14 dní nato hromadně hýkaly zase nad něčím úplně jiným, předchozí navždy zapomenuto. Nevím, koho tohle baví, ale mě fakt ne. To si můžu zase začít kupovat Elle. Objektivita stejná, akorát tam aspoň nebudou gramatický chyby.

Když si k tomuhle informačnímu základu připočtete to, že spoustu novinek dostáváte i sami, tak už k pocitu předávkování kosmetikou fakt není daleko. A já si teda v týhle oblasti střelit zlatou rozhodně nemíním. Co kdybych pak utekla někam do lesa, začala se omývat vodou z potoka, bydlet v chatrči z europalet a jíst raw (přičemž od toho je k chatrči z perníčků a neraw dětem imo už jen kousek).

Postupně jsem tím pádem přestala číst tak nějak úplně všechno.
- Částečně proto, že jsem opravdu nesdílela názor, že každej měsíc potřebuju čtyři nový paletky stínů. Zvlášť když si upřímně řečeno nemyslím, že někdo potřebuje víc než čtyři paletky vůbec :D Ok, asi to nebude všeobecně přijímaná idea. Nicméně třeba "sbírky" kosmetiky vyžadující celej prádelník z Ikea mi přijdou už hodně creepy ... to bych se možná i někam objednala na konzultaci .D  
- Částečně ale i proto, že jsem musela číst tisíce jinejch věcí a na čtení čehokoli jinýho jsem pak už neměla vůbec náladu. Takže ani na blogy, který nepíšou PR hýkavky.

Ale jelikož je úplně esenciální u něčeho prokrastinovat, občas jsem si proklikala úvodní stranu youtube a doporučený videa. Několikrát jsem tu zmiňovala, že mi youtube přijde jako děsná ztráta času ... a po proběhlém exkurzu se na tom nic nemění :D Lze pouze konstatovat, že některý český počiny mi přijdou spíš jak z hlubin dark netu než cokoli jinýho. Anebo to možná jen nechápu, protože mi není jedenáct.

Aby vám tenhle post informačně aspoň trochu k něčemu byl, bude tip. Moje youtube snaha totiž nakonec nepadla úplně vniveč a já si ke stávajícímu minimu lidí, jejichž videa mě bavěj, přidala Tanu Mongeau. Narazila jsem na ni náhodou, když se mi v doporučenejch objevila nějaká vypsychlá vysolárkovaná padesátka, se kterou si ve videích navzájem nadávaly do bitches. To mě zaujalo (proč si nadávaly, doteď úplně nevím, bylo to něco s veganstvím - nezájem, a musela bych si pustit i tu druhou - ještě větší nezájem). Nicméně Tana a její first-world-basic-bitch-problems jsou úplně epic. Pouštěla jsem si ji hlavně ve chvílích, kdy mi z učení levitoval mozek, a coby odreagování to bylo k nezaplacení. Na její netuctovej projev je třeba si trochu zvyknout, ale po pár storytimes imo pochopíte. 

Na závěr zpět k blogu. Pokud jde o budoucí obsah, klasický one-man-show recenze mám v úmyslu dost omezit. Zaprvý mě to dvakrát nebaví, zadruhý mám nepříjemnej pocit, že nejsem sama - a že pokud se nejedná o extrémní zázrak nebo o extrémní propadák, tak to dneska stejně už nikdo nečte.


Co vy, jak jste na tom? Baví vás ještě blogy, nebo jste spíš přesedlali na youtube? Případně jste už úplně kosmeticky vyhořeli, a nebaví vás nic?






34 comments

10. července 2016 v 9:21

Baví mě Moora! Ten odstavec o novinkách a Elle bez hrubek mě naprosto dostal, jednak mi mluvíš z duše, druhak je to krásně nadsazený, vtipný a přesně to vystihuje realitu. Čtu blogy, youtube nemusím absolutně. Recenze čtu, pokud je to na produkt, který by mě mohl zajímat; kterých je v přehršli úplně stejných článků tedy čímdál méně... :(

Anonymní
10. července 2016 v 13:05

Jé! Moora je zpět! Už mi tvoje svérázné články moc chyběly, ještě že jsi byla na insta. Čtu též jen svůj omezený okruh nezkažených blogerek. Český youtube je ostuda a 99% českých beautyvlogerek mě neskutečně otravuje jejich omezenou slovní zásobou a vůbec. Vrchol všeho jsou pak české Nyx Face Awards. Nejen že úroveň samotných kosmetických výtvorů je oproti USA, ale i třeba Nordic nebo Spain NFA někde jinde, ale i kvalita videa, post produkce a vůbec. A vrcholem všeho bude to, až titul Beauty Vlogerky Roku vyhraje nějaká nána, která si youtube založila jen kvůli Nyx Face Awards a vlastně jí nejde o to proslavit svůj pracně opečovávaný youtube kanál ale o materiální zisk v Nyx produktů zdarma (kterých mimochodem dostávají tak 1/6 toho co američanky a další sponzory ani nemají).
A jinak já mám recenze na jeden produkt ráda, ale asi nespadám do kategorie lidí, co neradi čtou. Mimochodem podobné moc vtipné zamyšlení teď nedávno psala Liška (zápisky pro lišku), doporučuju!
Markéta

10. července 2016 v 13:17

Elle kupuji a kosmetiky mám takové množství, že by se leckdo nestyděl volat Chocholouška :-D. Jsem hrdý megaloman. (OK, tak jsem hrabivec, hamoun, chamtivec - abychom nazývali věci pravými jmény, že :-D)

Jsem ráda, že se třeba vrátíš k blogování, byť by to nebylo čistě kosmetické a ne tak často. Máš dar zajímavého psaní a byla by tě škoda. ;-) je pravda, že s IG ty prodlevy na blozích nejsou tak vidět, člověk má pocit, že je stále v kontaktu.

PR balíčky jsou otravné, to souhlasím, nemyslím, že by někoho bavilo číst po desáté v jednom týdnu o tom samém krému. Takovým článkům se vyhýbám, maximálně si přečtu jeden nebo dva kvůli porovnání a tím to hasne. Stejně tak bych to nechtěla dělat takhle u sebe. Akorát bych si to znechutila. Z toho důvodu už taky nečtu moc českých blogů, s radostí si vybírám a český you, to je kapitola sama pro sebe. Tanu znám, ale nesleduji ji nijak pravidelně, mám raději čistě beauty kanály, což je věc vkusu. I nadále preferuji blogy, které mám radši než videa. Ráda si čtu hezky a vtipně napsané texty, třeba i ty svéráznější a navíc, k recenzi se pak člověk může vrátit - hledat něco ve videích je podstatě náročnější.

Těším se na další článek! ;-)

10. července 2016 v 13:19

Hykavky nemaji chybu :-))
Jsem rada, ze jsi zpet. Tvuj blog ctu rada, a musim rict, ze jako jeden z mala (hlavne posledni dobou). Tak mam radost, ze jsi zpet! Jinak dojmy uplne ty same. Driv jsem cetla spoustu kosmetickych blogu (ikdyz sama pisu blog o jidle, kosmetika me zajima), ted se to zredukovalo na par, ktery si udrzely uroven a nehykaji. Youtube nesleduju vubec, mam mnohem radsi psany slovo.
Tak snad na slysenou driv nez za 5 mesicu :-)

10. července 2016 v 13:41

Hlavně prosím nebuď další, co bude trvdit, jak všechny blogerky chválí produkt jen proto, že ho dostaly... Já si myslím, že za PR články můžeme být jen rády, tedy od lidí, kterým se dá věřit. Já osobně teda více ocením recenzi řasenky na blogu a fotky od holky než reklamu, kde modelce nalepí umělé řasy...
Vidím, že po delší době se do tohoto stavu dostáváme asi všechny. Mě teda stále hrozně baví o dekorativce psát a zkoušet ji, ale ty pravidelné nákupy každý týden jsou dávno pryč, nějak už nemám co zkoušet, málo co jsem neprubla a přechází mě i to, kupovat si 50 tý odstín nude rtěnky... Takže tě docela chápu. A pokud tě to nebaví, tak to nedělej no, co by ses nutila:)

10. července 2016 v 13:59

@zmrzlaivlete on celej Nyx jde mimo mě :D před spuštěním jsem měla sice v plánu se tam někdy stavit, ale když od té doby akorát všude čtu, jak v podstatě skoro nic nemají na skladě, testry vykradené od puberťaček a k tomu jako bonus bordel ve všem, tak jsem teda tyhle plány odložila na velmi hluboké neurčito ;) české face awards na mě na youtube vyskočily párkrát v náhledech, ale ke kliku mě nějak nenavnadily .. ale já nesleduju ani normální tutoriály, natož tyhle do cirkusu

10. července 2016 v 14:04

@eL Beauty Blog heh :) mně u toho hromadění kosmetiky vadí, že se většina pak stejně zkazí .. to třeba u hadrů tohle nehrozí .D

a souhlas s tím vyhledáváním - když nějakou věc googlim, na video nikdy nekliknu, neb nemám chuť to v něm složitě hledat a ještě to poslouchat .. v článku najde člověk info do minuty, včetně fotek, což krátkej záběr ve videu nemůže nikdy nahradit

10. července 2016 v 14:16

@ilovemakeup hele, všechny ne, jen naprostá většina :D v současný době už totiž bohužel padá logika těch argumentů, že proč by něco takového dělaly, vždyť spolupráce je jen jednorázová, tak jim vlastně o nic nejde ... to bývalo a týkalo se např. různých nárazovek z eshopů, které opravdu poslaly věc jen jednou, tkž o nic nešlo ... v současný době je ovšem většina spoluprací s jednotlivejma značkama a tím pádem dlouhodobá - a ze svý zkušenosti na rovinu říkám, že párkrát napíšeš o něčem jednoznačně negativně (neb když to je shit, jinak to nejde, že) a spolupráce ti bez dalšího skončí .. právě proto pak vznikají takové ty alibistické recenze, kdy je zjevné, že to blogerce nesedí, ale článek je plnej smířlivejch keců o tom, že jí to moc nevyhovuje, ale čtenářům třeba bude, vždyť všechno je tak individuální ... tak jistě, je, ale to to pak asi nemusíme psát vůbec a rovnou zůstat u čtení reklamních letáků (oh, wait ...)

10. července 2016 v 16:04

Úplně vyhořelá teda nejsem, zatím, pořád mě baví něco kupovat, ale už to taky není tak divoké. :D Dokonce i ty blogy čtu, ale na druhou stranu, já jsem byla vždycky pozadu. :D
Těším se na mooří články, vítej zpět. ;)

10. července 2016 v 16:04

Baví mě mooří jed, ať se týká čehokoliv! A stejská se mi po něm. Mám pocit, že i kdybys psala o zkoušení novýho prášku na praní, tak to z toho vyrobíš story, která bude stát za to... A bude obsahovat westíka! (Toho taky postrádám.)

Přehlcení kosmetikou chápu, vedu sice jenom jednu poličku a v ní jenom jeden "necesér" s líčením, ale i tak mě občas jímá hrůza, když se na ni podívám. Kupovat kvůli kosmetice novej prádelník, asi bych se nechala dřív hospitalizovat. Občas mi ani to mytí v potoce nepřipadá jako tak strašnej nápad. :D
Nicméně pořád si o tom ráda čtu, to zas jo. Sice mě napadají otázky: "A může se takové množství vůbec někdy spotřebovat?!", ale ten článek stejně otevřu a kochám se tím, jak je to všechno pěkné a úhledné a takové načančané. Ale musí k tomu být něco navíc, nejlíp pisatelčin ostrovtip a rozhled. YT mě nebaví vůbec, mám při tom takovej neurčitej pocit trapnosti... Nyx mě lákal, dokonce jsem před ním asi deset minut seděla (a lapala po dechu, ten den bylo hrozné vedro), ale nechtělo se mi prát s náctiletými o místo u stojanu. :D

10. července 2016 v 18:03

@Černá MooraČerná Moora
Jo, tak jako to nepopírám, že naprostá většina je k prdu, bohužel... Mně ale třeba ani tak nevadí to, když si někdo o produktu vymýšlí, páč už si sama dokáži udělat dost dobrý obrázek o té kosmetice, jak to, jak jsou "všechny" ulhané, zákeřné, zlé a závistivé, to mě asi na tom všem sere nejvíce, že už se člověk u těch blogů ani moc neodreaguje, spíše nasere... Ale to je zase jiná věc:)
No vidíš a mně se třeba nikdy to co tobě nestalo, prostě je to na hovno, tak to lidem píšu, i když slušně a pokud se na mě znovu chtěli obrátit, tak obrátili, i přes to, že jsem to nedoporučila...
Jo, tak ale to také někdy píšu, protože to, že krém nehydratuje kůži mně, neznamená, že nebude Anežce z Horní Dolní, že... No to je jedno, všichni víme, která bije, já ti rozumím a myslím, že dnes už i docela lidi rychle poznají, koho má cenu číst a koho ne....
Mě jenom mrzí, že já se s tím pořád tak seru, snažím se, co to jde, aby ty články byly užitečné a pak jsou tu kozy, které těm lidem dodají takovou nedůvěru skrze důvěryhodnost recenze, že ti čtenáři si pak místo toho, aby si článek užili, jen říkají: jestlipak této já můžu věřit..:o/
Hezký zbytek dne přeji:) A úspěšný start do nového týdne, ať máš zase malý pátek:-D>

10. července 2016 v 19:07

@An to je ale dobrá zpráva, aspoň někdo je ještě čte :D

10. července 2016 v 19:12

@Harriet W. to jako nevylučuju ... možná zrecenzuju ty nový avivážový kule, neb úplně nejvíc mi připomínaj jed na krysy, což skrývá jistej potenciál :p :D (btw westík je kdyžtak na insta, přiměřeně .)

ou jáj, tak prát se s fakanama, to už bych se možná objednala i bez toho prádelníku :D

10. července 2016 v 19:22

@ilovemakeup nedělaj to samo všechny značky, ale stává se ... jinak s nějakou zákeřností a spol. sice zase nemám zkušenost já, ale nedělám si iluze, imo je to průvodní jev každýho náctiletýho slepičince vybavenýho průměrnou inteligencí ..
to sice jo, ale já třeba nemám ráda bezbřehej relativismus, prostě někdy je třeba se rozhodnout a vymezit hranice ... to taky za chvíli v atlasu hub můžeme u muchomůrky zelený najít disclaimer, že sice jo, většinou po požití umřete, ale 100% to není, takže autoři určite nechtěj od sběru nikoho odrazovat .D

10. července 2016 v 20:05

v poslednej dobe mam obcas podobne pocity. zalozila som si blog, lebo som chcela o kozmetike citat v casoch ked to este nebolo take rozsirene a blogy neboli pisane tak profesionalne. a v poslednej dobe sa mi nechce ani moc citat a niekedy ani moc pisat. ale ono je to mozno aj tym, ze zo studentky, co mala kopu volneho casu sa stala pracujuca osoba, ktora na niekolkohodinove sledovanie beauty gurus na youtube uz nema tolko casu (a ani chuti). a akosi sa mi viac pacili tie amaterske blogy s nekvalitnymi fotkami, ktorych ucelom bolo len to, aby som dany produkt spoznala v drogerii. mala som z toho pocit, ze si citam nazor "kamosky" a nie profesionalnej redaktorky, fotografky a modelky v jednom. mala som pocit, ze islo viac o uprimnu snahu niekomu pomoct vo vybere kozmetiky. dnes mam pocit, ze ide skor o to byt uspesna blogerka, mat cim vacsiu sledovat, pripadne blogom cim viac zarobit.

10. července 2016 v 23:06

Mě baví Moora,ať už na insta nebo tady.Jinak uz blogy čtu málo,spis když hledám cíleně recenzi na určitý výrobek.. A nejvíc mě ba jit do lesa nebo do hospody,asi je to tim létem..

10. července 2016 v 23:53

Myslím, že Tvůj humor je dost zásadním světlým (pardon černým ;) ) bodem pro funkční a ještě nějak zábavnou českou blogsféru, takže vítej zpět ;)
Videa mám občas jako kulisu, občas jako zvuk při usínání, blogy čtu ve skluzu a jen některé. Nedostatek času nastaví dost přísná kritéria.
Co se týče kosmetiky, tak myslím, že každý projde takovým tím nákupním nadšením, kdy časem to tempo trochu opadne a člověk kupuje méně, ale možná více smysluplně. Osobně mě pořád baví hledat hlavně v péči novinky (nebo zkoušet z mého "tochculistu" jako třeba mi teď dělá radost REN, který jsem chtěla roky), neb obecně u výrobků miluju ten komfort funkční péče na pleti... A taky účinky, neb už jsem v věku, kdy to ocením, že :)
Co se dekorativní kosmetiky týče, tam už dávno nepotřebuju mít "všechny barvy duhy", ale jen co unosím (a občas nějaký úlet), hodně se vracím k věcem, co mi už roky fungují a můžu se spolehnout, limitky nelovím, neb u čumáku nic nemám a takový blázen, abych lítala desítky či stovky kilometrů kvůli šminkám fakt nejsem. A na netu mě dekorativka tak nebaví.
Je ale pravda, že mě míjí věci, které jsou ve vlnách (a většinou mě naláká až nějaká zákaznická recenze). A NYX jsem tedy nezaznamenala vůbec nějaké akce :D asi zas nesleduju jako tradičně ty "správné blogy či kanály"? :D , já NYX prozkoumala hodně před lety, neb v AT je v Douglas a je to tam takový luxus pro chudé :)) A nějak mě to tady už míjí, neb dneska radši dám prachy za krém, co mi sedne, než dalších dvacet rtěnek, které ani nebudu nosit.

11. července 2016 v 13:41

Tak kosmetika mě baví, ale už jsem teď taky ve stavu, kdy mě nebaví syslit, když vím, že to nestihnu vypoužívat a vyhodím to. YT si pouštím jako pozadí a většinu videí už prostě přeskakuju, není na to ani čas, stejně jako na blogy, většinou to jen tak přelítnu.

11. července 2016 v 14:42

Kurnik a já myslela, že jsem jediná :-D. Nenapsala jsem post půl roku, až teď jsem se rozhoupala a měla to dost podobně jako Ty, život mě zahltil a byla jsem vyhořelá z kosmetiky.... Sdílím Tvůj názor na množství a syslení kosmetiky...a prostě ten český blogorybník je tak malý, že už mě to fakt nudilo, i ty PR vlny, obzvlášť teda, když právě na několik mnou čtených zajímavých blogerek přišla stejná pauza jako na mě....:-D, tak jsem ani nečetla ani nepsala a žila. Odpočinek od těch "dramat" v blogosféře člověku dost prospěje, ale teď se těším na další Tvoje články, potažmo i na svoje :-))))

11. července 2016 v 17:11

Hele, a co vlastně není na dětech raw??

11. července 2016 v 21:12

@Wonderfull Today Myslím, že dokud neprojdou varem, tak se konzumaci dost brání.

11. července 2016 v 22:12

@Iwi z Makeupmania.cz nejčernějším :P:D

coby osoba usa youtubem nedotčená absolutně nechápu, co s tím Nyxem každej má, imo prostě jen další levnější kosmetika, což je sice fajn, ale pochybuju, že ta kvalita bude nějakej extra top ... prostě jak kdyby se u nás holky praly v dermacol shopu, nebo tak něco ..

11. července 2016 v 22:13

@Jana právě ... chtělo by to holt víc obličejů

11. července 2016 v 22:15

@Wonderfull Today tak ono pro troubu není 42 stupňů zrovna ideální teplota .. ale samozřejmě proti gustu .DD

Anonymní
12. července 2016 v 21:22

Jako kosmetika už mě taky tak nebaví. Jednak nedostatek času a jednak proč pořád zkušet furt nové věci, když k něčemu je tak setina. Takže se držím osvědčenejch a stejně mi bude chvilku trvat než je vypotřebuju (dekorativka). Absolutně ty sbírky dekorativky nechápu.
Nicméně jsem moc ráda, že nekončíš s psaním blogu, protože jak tu bylo zmíněno, tak opravdu píšeš skvěle. Souhlasím, že je jedno o čem bdueš psát. Beztak jsem některé články nečetla kvůli informacím o produktu, ale s vidinou, že se u článku pobavím.

13. července 2016 v 13:10

Hehe, to bude nejaka blogerska epidemia, lebo ziavne nas to vzalo viacere. Vdaka bohu za Instagram!

18. července 2016 v 17:13

V poslední době mi začíná ta moje mega sbírka zavazet. A docházím na to svoje minimum, které fakt potrebuju. Většinou to přijde samo a je to úplně normální :-) .

21. září 2016 v 9:45

Máme to podobne, tiež mám ten pocit, že sa to šíri ako mor. Nečítam už takmer nič kvôli nedostatku času, písať nestíham a kozmetiku nekupujem. To už sú mi veci... Únava z kozmetiky, no :)
saveonbeauty

21. září 2016 v 9:57

No a teda tým všetkým som chcela, že som rada, že Ťa opäť čítam :D

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...